Det smittar av sig...

Inte influensan, utan skrivandet, alltså! :-) Martina här som blivit helt inspirerad av Gunilla och Kristina och därför klämmer till med en kortis.
Igår ordnade allt sig. Paketet med cardstock kom från grossisten, dessutom kom ett underbart paket från en ny leverantör... vi snackar härliga bookrings i olika format och mönstrat dubbelsidigt papper med floss-effekt! Kommer inom kort till en InspiraTös nära dig. :-)

Dessutom börjar CHA närma sig... och favvotillverkarna släpper nya små sneak peaks på sina nya kollektioner. InspiraTöserna kommer att få alla de senaste nyheterna till sina Workshops, direktimporterat från USA.

I helgen är det dags för kurs igen. Ett gäng i Falkenberg ska få prova på att göra kort och stämpla. Häng gärna på om ni är i närheten, kursen ges genom Vuxenskolan och börjar kl 10.00 på söndag den 3 februari. Vi pysslar i 5 timmar, och allt material finns på plats. Avgift: 500 kr.

Nu dags för det absolut allra roligaste: Bokföring!!! Har ju 2 företag än så länge, så då blir det ju dubbelt så kul... eeeeeh.

Igår kväll unnade jag mig lite pyssel... tog Startkitet till Falkenbergskursen och scrappade loss. Bara för att deltagarna ska se hur mycket kuligt man kan göra med lite cardstock, en scrap strip, lite band och pennor. Så här blev det!

image38
Har använt enkel cardstock från Bazzill och sen klippt i en Scrap Strip från Scenic Route "LoveLand", ritat dit med en glitterpenna och sen på med lite band och en till bit av ovan nämnda Scrap Strip.

Sen gick jag loss på stencilerna... också de direkt från USA... ritade och skar sen en Shape Cutter från Fiskars.
image39

Bakgrunden är skimrande cardstock från Prism och en bit av samma scrap strip som ovan, sen har jag bara skurit i mörklila cardstock och limmat på det hela. Enkelt. Och billigt. Inga dyra mackapärer och tillbehör. En stencil med ca 12 olika mönster som går att kombinera hur man vill, en shapecutter och lite cardstock. Summa kardemumma: ca 250 kr. För er som inte redan listat ut... ja, jag har småländskt blod i kroppen! :-)

Nä, nu får jag ta och ägna mig åt lite ekonomi... revisorn blir så ledsen och jag kommer med alla pärmarna sista veckan...

Tjingeling
//Martina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0