Utveckling avslöjar svagheter...

Så lätt att fastna i neggande när livet erbjuder lite motstånd... tills jag ju kom på varför en del saker plötsligt trasslade till sig idag. Till exempel har jag blivit mycket tryggare i mig själv... har märkts på ridningen bland annat. Så idag skulle jag vara kaxig och ge mig ut i skogen på lånehästen... slutade med att hon stegrade sig och höll på att falla baklänges, jag hoppade/ramlade av och fick se hästen vända på en femöring och dra i full galopp mot stallet. Inte bra. Och aj aj i höften. Men allt gick bra annars, dvs hästen skadade sig inte.
Anyway, här har jag ett klassiskt exempel på hur hästen "höjer ribban" åt mig, nu när jag liksom spelat klart på nybörjarnivån.

Tänker att livet är lite som ett sånt där gammaldags nintendospel... när man hoppat, studsat, tagit guldpengar och sprängt häxor i Level 0, jag då tycker man att man är lite cool å bra. Sem kommer man ungefär 2 sekunder in på Level 1 innan en alligator hoppar ut från ingenstans och biter en i rumpan. *doooh* Game over...!!! :-)
Men så är det. Bara att bejaka att uppenbarligen är det nu slutspelat i Blåbärslaget för min del, därför blir det motigt ett tag nu innan jag lärt mig skutta undan hungriga alligatorer och istället kan kela dem lite nätt under hakan!

Så.
Bara att stretcha lite extra ikväll alltså. Och vara tacksam att bikinisäsongen är över, kommer nog få en rejäl blåtira på rumpan! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0