Uppe i Norrland!

Är jag nu!
Stockholm alltså.

Passar på att gå på stor mässa för egenföretagare och hälsa på Storasyster. Dessutom på schemat, fika med goda vänner, shoppa på outlet (De har kollektionsprover från noanoa!!!!!!!!!) och gå på sångworkshop. Misse bor hos Underbare Mannen i Göteborg, de kan hålla varandra sällskap vid datorn...

Åkte tåg upp hit och njöt av att det gick riktigt långsamt. Hann se alla vackra färger. Prata med stolsgrannen, en thaiboxande fallskärmsjägare med filosofiska anlag. Härligt! Blir så glad när det uppstår givande samtal... behöver inte handla om stora saker, men all förändring sker ju i små steg... bejaka!

Läser spännande bok, eller ja böcker faktiskt... Stiftelsen av Isaac Asimov. Läste Stiftelsetrilogin i vintras redan och har just avslutet Preludium till Stiftelsen och Hari Seldon och Stiftelsen. Har nu börjat om på trilogin, eftersom den kronologiskt kommer efter de två andra. Har egentligen aldirg varit intresserad av Science Fiction tidigare, men några vänner tipsade mig om boken och jag insåg att jag hade bildat mig min uppfattning på fördomar och okunskap. Så jag läste trilogin med nyfikenhet under årets mörkaste och kallaste tid... och passade på att dra på mig en influensa och några förkylningar under våren, så nog blev det mycket lästid i sängen...
Nåväl.
Kan rekommendera dessa böcker till alla som är det minsta intresserade av andlig utveckling och nyfikna på sina egna förmågor!

Nu sitter jag på Storasysters jobb och njuter av den högteknologiska utvecklingen. Kollade just nya beställningar i shopen, gjorde några små justeringar och nu knappar jag alltså in lite i bloggen. Helt underbart ju! Innan var jag så mycket mer låst till Halmstad genom mitt jobb, men jag njuter verkligen av denna frihet!

Däremot hoppas jag att jag kan hålla mig ifrån Telias reklamslogan "Jobba från sommarstugan"... men hallå, i sommarstugan är det väl meningen att man ska semester? Varför annars ha en sommarstuga?
Viktigt att unna sig fritid... för att sedan full kunna fokusera på jobbet. Lätt att säga, efter 7 år som egenföretagare så vet jag också att det där är lite knepigt ibland... särskilt när man startat ett nytt företag och det är så himla KUL att jobba!
Det roligaste jag vet är när det kommer nya kollektioner... att se Sweetish designers skapa fritt! Wow!
Kan avslöja att det inom kort kommer en julkollektion! Så himla underbart fin!!!

Nu dags att följa med Syster på Äventyr i Storstaden!!! Tjohooooo!!!

:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0