Att skapa kontakt...

Oj så pirrigt det var de första minuterna på mässan! Där stod jag i min hemmastämplade T-shirt och med händerna fulla av broschyrer för Brunsons och Sweetish Sister... och MASSOR  med folk runtomkring. Tankar om att folk kanske tyckte att jag störde eller var påträngande kom upp i sinnet och spökade till det lite... men så tänkte jag att "Ja, det är ju var och ens ansvar att säga nej om de inte vill prata med mig, och frågan är ju fri!" så jag jag gick på första bästa (intet ont anande) mässbesökare och undrade om jag fick pracka på dem en broschyr... Det fick jag! Och de blev ju till och med glada!
Efter det gick allt bara av farten... jag som hade suttit och stämplat (såklart...) broschyrer i princip hela veckan, insåg att de skulle räcka max 3 timmar... ahum. Tur att Underbare Mannen har en fin skrivare i lilla lägenheten... Nytt papper inhandlades och vips (nåväl, klippa och stämpla tar sin lilla tid) så var jag extrautstustad med 150 visitkort till! Ska bli så spännande att se hur många av alla dem jag pratade med, hittar in till butiken.

Sitter nu och experimenterar med olika typer av förpackningar till stämplarna... vill ju att det ska kännas som lite julafton när det kommer en Sweetish-stämpel på Posten... så nu står det mellan superläckra kuvert från USA och häftiga konvolut från Sverige... tror att USA tyvärr faller lite på allt krångel med Tull å så... men ni skulle se... "dregel" kolla in på www.paper-source.com VILL HAAAAAAAAAAAAAAAAAA! (eh, hur var det nu med det där om begär vs evig lycka...? Hmm)

Nåväl. Tillbaka till det där med att skapa kontakt. Det handlar inte bara om vad jag säger... utan också HUR. Vilken intention jag har... alltså vilket syfte. Vad vill jag egentligen med min kommunikation? Vill jag bara pracka på dig nåt du egentligen inte behöver, eller är jag genuint ute efter att lösa ett problem du har?

Jag har upptäckt att det är så mycket roligare när vi får igång en dialog... personen berättar om en uppgift den behöver lösa... och tillsammans snickrar vi hop nåt kul och nyskapande. Fick mycket feedback på bröllopskollektionen som Mary skapat. Månag tyckte det var superkul att vi inkluderade alla och att vi kör hårt på jämställdhet. En självklarhet tycker vi på Sweetish Sister, kärlek är väl inget som bara är förbehållet en viss typ av relation?

image5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0