Bara att beställa!

*fniss* visst, mina stämplar får ni också beställa, men det var inte det jag syftade på... :-)
Utan själva fenomenet i livet. Att när jag väl uttalar en önskan, så blir det faktiskt LEVERANS!!!

Idag till exempel.
Upp i ottan för att gå på BNI-nätverksmöte, jag var inbjuden som gäst. Insåg att jag ju inte hade en endaste liten krona i kontanter på mig, hur skulle jag lösa parkeringen? Tänkte att jag kan ju åka förbi min favvo-gratis-parkering i stan och hoppas att det är nåt ledigt. Inte så stor sannolikhet vid denna tiden på dygnet, men dock.
Börjar köra in på gatan och ser att det är smockfullt. Attans... men vänta... där kommer ju en kille och öppnar sin bil och startar och KÖR!!! Jippie!
 Tur? Kanske det. Jag tror på att min beställning togs emot.

Alldeles nyss ringde telefonen med en trevlig gymnasietjej på linjen. Hon är intresserad av foto och ville ha praktik hos TriProd (mitt pressfotoföretag som jag nu skickat vidare till Anders www.triprod.net). Jag kunde ju inte riktigt ge henne det, Anders har nog knappt tid att skriva fakturor så mycket uppdrag som han drar in.
Men så kom jag ju på att jag bara häromdagen tänkte på hur kul det vore att ha en assistent på kontoret. Som kunde hjälpa mig med roliga idéer, fotografera av tävlingsbidrag, pyssla med våra fina presentförpackningar etc. Där kom hon! Hon pluggar dessutom design... kanske har jag hittat nästa stjärndesigner, vem vet?

Jag diggar när folk vågar fråga... bara det att ringa upp och fråga en okänd människa, tyckte jag ju själv var superläskigt när jag var yngre.(och ibland fortfarande!!!) Och att vilja följa sin känsla och vara beredd att jobba för det. Mera sånt!

Sweetish Sister handlar ju om att skicka vidare... och vad är väl värdefullare än nästa generation? Att föregå med gott exempel, såsom min egen mentor Pär Plåtare gjorde... och sedan som sagt "skicka vidare"!

Min fråga till dig där ute är vad du kan tänka dig att skicka vidare idag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0