Fröken Ludd dominerar...

image10




Ännu ett fint bidrag från i söndags! Blir så glad!!!

Rubriken då? Jo, min lilla misse Tiffin genomför just nu en protestaktion mot Elaka Mattar Som Inte Släpper Ut Mig. Så för att få min uppmärksamhet har hon slängt sig pladask på mitt ritbord till datorn. För att jag VERKLIGEN ska lägga märke till hur otroligt plåååååååågad hon är. :-) Ja, inte behöver man en tv i alla fall... Tiffin står för underhållningen i det här hushållet. För de djurrättsaktivister som trots detta ändå går på Tiffins linje, så vill jag bara förklara att anledningen till att lilla odjuret är inspärrat, är att jag ska jobba från Göteborg några dagar och då brukar grannkatten ta sig in och kicka ut Tiffin och äta upp alla hennes mat, om jag låter kattluckan vara öppen. Så nu vet ni. Fast Tiffin verkar förtränga detta faktum varenda gång... hmm.

Har inte haft TV på 3 år nu ungefär. Skönt. Största vinsten är att mitt sociala liv har fått ett rejält uppsving. Istället för slöglo bort flera timmar i veckan, ringer jag mina vänner eller träffas och filosoferar. Eller motionerar. Eller jobbar. Som nu. Idag var det ju så underbart sommarväder igen så jag planerade om arbetstiden (Åh ljuva tillvaro som egenföretagare) och tog gräsklippning + fika utomhus mitt på dagen och så en liten joggingtur i solnedgången och sen mumsig kvällsmat (kronärtskocka är bara så gottigottgott!) och nu minsann lite kuligt jobberi.

Ska bli spännande Gbg-vistelse... två eftermiddagar ska jag hänga på Skatteverket och lära mig allt om internationell moms och så vanlig moms. Gratis e gott... och användbart. Jag kommer att ta in lite roliga grejor från Utrikistan så då får man ju ha koll på momseriet. Sen blir det fortsättning på säljkursen på Drivhuset, med Ulla-Lisa Thordén. Del 1 var superspännande, ser fram emot nästa del. Dessutom blir det lite filosofiflummeri och umgänge med Underbare Mannen. Vi ska leka med en IKEA-hylla. Eller två. Montera alltså. Det kan ju bli kul... *host*

Nu dags för lite stämpelbeställningar...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0