Vikten av en stund i solen...

Så var det ju nästan sommar igen! Satt ute vid söderväggen och klippte stämplar inför helgens mässa... så skönt i solen... lyssande på tystnaden och använde "handarbetet" som meditation... konsten att Bara Vara. Att kunna iaktta sina egna tankar, bara låta dem passera förbi likt (de ickebefintliga) molnen på himlen. Samma sak med känslor... våga släppa fram dem, utan att BLI dem. Så himla skönt. Och svårt tidvis.
Klart det underlättar att sätta sig på en bergstorp å bli nunna... dra sig undan från den fysiska världens alla störningar. Men vad bidrar jag då med? Jag vill ju fortsätta vara en del av detta samhälle, för att kunna påverka och förbättra, hjälpa och utvecklas... Det finns många vägar till Rom och alla går vi vår egen väg, så det är bara att fråga sig "vad behöver jag göra idag för att komma närmare min vision?" Och den kan ju vara hur flummig som helst, det viktiga är att den är sann för dig.

Fikade med en ny bekant igår, en supercool tjej som har startat sitt eget klädmärke. Hon har genomgått stora förändringar under det senaste året och trots att jag ju egentligen inte alls känner henne särskilt väl så omgavs hon nu av ett stort lugn och riktigt sköna vibbar. Härligt!!! Tänker att människor i hennes omgivning ser den för henne så positiva förändringen och kanske sen själva vågar ta steget att lära känna sig själv lite bättre.
Jag länkar till hennes webbsida, så snart den är färdig, så får ni se själva vilka vackra, kvinnliga kläder hon skapar. Och naturligtvis använder hon stämplar av Sweetish!!!


Nu dags att ge sig ut i kvällssolen, innan det blir mysmiddag med Mannen... vilken lyx!!!

Bara en dag kvar innan mässan *flås flås*, förbereder för fullt!

Ses där!!!


:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0