Om att våga.

Martina här---igen! Bara att hänga med i flödet I guess... :-)

Igår var en häftig dag. Hade jobbat hela helgen och måndagen, och tisdagen blev sen... så jag unnade mig att sova ut. Härligt, har nog inte gjort det på flera veckor. Alla småbarnsföräldrar är ju luttrade, men det tar på krafterna om man aldrig är ledig.

Nåväl, vaknade vid halv tio-hacket och bara låg och lyssnade in mig själv... komma tillbaka från drömmarnas tankevirvlar och landa inuti Martina igen. En ganska ny känsla, har tidigare mest surrat omkring hela tiden.

Unnade mig att bara kontemplera nån halvtimme där i sängen.


Sen ringde telefonen och en jättetrevlig ny bekant/kollega ringde och coachade mig inför den viktiga intervjun senare på dagen. Det är verkligen otroligt mycket värt med en kunnig och engagerad person som ställer genomtänkta frågor till en, tipsar om bra infallsvinklar och delar med sig av sin erfarenhet. Stort tack till Susanne på Drivhuset i Göteborg!!! www.drivhuset.se Kanonbra ställe om du funderar på att starta eget!

Tack vare coachningen, kunde jag förbereda lite siffror och nyckelbegrepp inför intervjun. Vilket var precis det som behövdes.

Kan inte riktigt berätta än om Viktiga Intervjun, mer än att det är en otrolig chans till utveckling. Jag får besked om 10 dagar, så håll tummarna!

Men jag kan berätta om insikterna jag fick som en följd av detta möte.
-- Att min magkänsla varit rätt.
-- Hur lätt det är att låta sig svepas iväg i någon annans Sanning... och att i slutändan kan jag bara återvända till min egen om allt skulle stjälpa.
-- Att jag har Power! Den är inte nischad till mig som kvinna eller företagare, utan mycket större. Coooolt...
-- Och till sist: Att jag bott ute på en åker i 7 år.

Så. Det om det.

Nu dags för storstädning!


Häpp

//M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0